The rapidly evolving landscape of artificial intelligence (AI) is reshaping customer service, driving enhanced interactions and boosting business revenue.
At our recent roadshow in Frankfurt, we explored AI’s growing influence on businesses across industries, highlighting key areas where AI can significantly elevate operations and streamline workflows.
With insights from industry experts, the event provided a forward-looking perspective on AI-driven customer service and its transformative potential for accelerating company growth strategies.
Notable Highlights from the Roadshow
We have another at Munich!
If you want to dive deeper into the insights shared at our Frankfurt Roadshow, we have great news! We’re bringing the same discussions and topics to our upcoming Roadshow in Munich.
Please note that the Munich event is fully booked, but you can join our waitlist, and we’ll reach out if any spots become available.
A Hand-Ons Experience of AI Applications in our Onsite Workshop
Is AI an exciting topic for you but (still) too abstract for your everyday life? In our workshop, we want to change that for you.
In just one day, you will learn what is behind applications such as Microsoft Copilot and Business Apps and how you can use them – by trying them out directly on site. In partnership with Microsoft, we provide you with these possibilities and the technologies to try out for yourself.
Informationsverarbeitung spielt eine Schlüsselrolle für unsere Aufgabenerfüllung. Alle wesentlichen strategischen und operativen Funktionen und Aufgaben werden durch Informationstechnik (IT) maßgeblich gestützt.
Da unsere Kernkompetenz in der Entwicklung innovativer Produkte liegt, ist der Schutz dieser Informationen vor unberechtigtem Zugriff und vor unerlaubter Änderung von existenzieller Bedeutung.
Alle Mitarbeiter und die Unternehmensführung sind sich ihrer Verantwortung beim Umgang mit Informationen bewusst und unterstützen die Sicherheitsstrategie nach besten Kräften. Zur Erreichung der Informationssicherheitsziele wurde ein Rollenkonzept entwickelt.
Der Datenschutzbeauftragte berichtet in seiner Funktion direkt an die Geschäftsführung, die wiederrum genügend Mittel und Ressourcen zur Verfügung stellt, um eine umfangreiche Informationssicherheit zu gewährleisten und die Mitarbeiter entsprechend zu schulen.
Jeder Mitarbeiter sieht sich in der Verantwortung der Informationssicherheit, so werden sicherheitsrelevante Aspekte bereits frühzeitig in der Planungsphase jedes Projektes mitberücksichtigt. Sofern personenbezogene Daten betroffen sind, gilt Gleiches für den Datenschutzbeauftragten. Zudem ist die ITVT ist nach ISO 27001:2022 und ISO 27701:2019 durch den TÜV Rheinland of North America zertifiziert.
Information processing plays a key role in the performance of our tasks. All essential strategic and operational functions and tasks are significantly supported by information technology (IT).
Since our core competence lies in the development of innovative products, protecting this information from unauthorized access and unauthorized modification is of vital importance.
All employees and the company management are aware of their responsibility when handling information and support the security strategy to the best of their ability. A role concept has been developed to achieve the information security objectives.
The data protection officer reports directly to the management, which in turn provides sufficient funds and resources to ensure comprehensive information security and to train employees accordingly
Every employee is responsible for information security, so security-related aspects are taken into account early on in the planning phase of each project. If personal data is involved, the same applies to the data protection officer. In addition, ITVT is certified according to ISO/IEC 27001:2022 and ISO/IEC 27701:2019 by TÜV Rheinland of North America.
